1 Aralık 2016 Perşembe

YOGA NIDRA VOL.III

 
 
 
 
Seçimlerimizi yaşadığımız bir hayattaysak eğer, ki ben buna her geçen gün daha fazla inanıyor, hatta inanmakla kalmayıp bire bir deneyimliyorum, en iyi seçtiğim şey öğretmen olmalı!
 
Öğretmenler günü yazımda açıkça belirttiğim gibi, benim için öğretmen , öğrenmem gereken şey, durum her ne ise onu hayatıma sokan, hatta bazen gözüme, kimi zamanda kalbimin içine sokan kişidir...
 
Gayet hevesli ve olabildiğince çalışkansam da, her öğretmenle bal kaymak olduğum, her dersi koynuma alacak kadar sevdiğim söylenemez... Aksine, Çiğdem Hoca'nın dediği gibi öğrenci&öğretmen ilişkisi zordur... Öğrenci önce seni göklere çıkartır, onu anladığın, kendini anlaması için kapılar araladığın için minnettardır. Ruhunun, zihninin, bedeninin ağrıları daha az hissedilir olmuştur. Yoganın iyileştirici gücü ile senin varlığını birbirine karıştırır... Seni görünce gözleri sevinçle parlar.
Karşılıklı bir yolculuk başlamıştır artık. Fakat deneyimli bir öğretmen çok iyi bilir ki sabah horoz ötmeden öğrenci bu paylaşımı inkar edecektir! Neden mi? Yolun gereği....
 
Gelelim Yoga Nidra'ya...
 
Dün akşam salonumda deneyimlediğimiz Yoga Nidra çalışmasında birbirinden oldukça farklı ruhlar vardı. Onlarla yaptığım esneme hareketleri ve nefes çalışması süresince yüzlerine baktım. Her birine içimden sevgi sözcükleri söyledim. Kalbimi tam onlara karşı döndüm. Düşüncelerini anlamaya çalışmayı bıraktım. Dikkatim aramızdaki duygu alış verişine odaklandı. Üzerinde oturduğum matın beni taşıdığı sorumluluk tek idi: "sevgi"...
 
Matlarına uzandıklarında elimdeki metni okumaya başladım. Kelimeler sanki zihnime hiç uğramadan doğruca dudaklarıma ulaşmaya başlamıştı, buna inanamadım. Yoksa cümleleri ezberlemiş miydim? Bakışlarım öğrencilerin nefesindeydi. Alçalıp yükselen soluklarının an be an sakinleşmesini izledim.
 
Çalışma tamamlandığında ve matlarda uzanmış kadınlar yavaş yavaş doğrulduklarında istediğim tek şey kendilerini güvende, huzurlu ve gevşemiş hissettikleri bir deneyimden geliyor olmalarıydı.

Dün akşam iyice anladım ki Yoga Nidra bir tür şifa çemberi. Kendimize, içeriye doğru ve aynı anda dışarıya gezegene, evrene kapılar aralayan kadim bir uygulama...
Beden gevşedikçe, zihin de rahatlıyor. Niyetler daha net görülebiliyor. Öğrenci mahremiyeti sebebiyle her ayrıntıyı yazmasam da ilk fırsatta kendi deneyimimi anlatmak niyetindeyim.

Nihayetinde her deneyim birbirinden özel ve eşsiz...
 
Eğer şimdi Yoga Nidra öğretiyorsam, bu yolda bakalım beni neler bekliyor...

Hoşgeldiniz yeni öğretmenlerim....
 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok: