19 Ağustos 2011 Cuma

ŞU HAYATTA EN KIZDIĞIM ADAMA/KADINA BİLE BİR TEŞEKKÜR KIRINTISI VAR KALBİMDE...

Aile denilen çekirdek malzeme sağa sola saçılıp, ben evde yalnız kalınca, adam gibi çalışıyordum aslında. Taa ki grip olup ateşim çıkana ve okuduğumu yazdığımı anlayamaz hale gelene kadar. Neyse ki "adaçayı ve limonla iyileşmeyecek grip yoktur " der köyümün büyükleri ve gerçekten de öyledir. Azıcık da elma yağı sürdün mü, sabaha kadar toparlanırsın.
Bu sabah güne Mete kardeşimle kahvaltı ederek başladım. İyi de oldu. Sohbet, çay, kahve... Ardından, adadaki bir aile dostumuza ait numaralara ulaşmak için kütüphaneyi eşelerken, olmadık bir paket düştü kucağıma: düğün ve kına gecemden kayıtlar!
Elbette oturup seyrettim. Onbeş dakika olmadı biteli... Ne mi oldu, şu oldu: ciğeri beş para etmez adamın, kendisi gerçek anlamda beş para etmese de, bana on paralık bir kıyak geçtiğini anladım. O düğün görüntülerinde şimdi yaşamayan insanlar var... Çok sevdiklerim... Hayalleri beni gelinlikle görmek olan, o günü doya doya yaşamış insanlar... Eğer bu düğün gerçekleşmeseydi, ben bir anlamda hep borçlu kalacaktım beni gelin olarak hayal edenlere.. Bu yüzden beş para etmez adamlar bile bazen on paralık jestler yapabiliyorlar bize. Hatta bende bunlardan epeyce var. Vardı.Yani beş para etmez adamlardan...
Mesela bir tanesi yarattığımız mitlerin yüzde 80 kadarının hayal gücümüz, sadece yüzde yirmilik kısmının tarih/veya kişsel tarih kaynaklı olduğunu göstermiştir ki, uzun yıllar, kör olmayı diletecek kadar içimi acıtmıştır. Diyeceğim o ki, kim ki kabak oyacağıyla içinize mağara açmakta, emin olun o boşluğun olması gerekiyor ki, içine dolacak olana yer açılsın! ( doğa boşlukları sevmez:)))
Hiçbir iyilik ve kötülük boşuna değil, hiçbir acı boşuna değil. Hepsinin anlamı var. Hepsi bir sonraki anı doğurmakta. Ve her an, bir sonrakine hamile kalınmakta...
Kavgaların anlamı var. Ayrılıkların, ölümlerin, olmadık kazaların... Öfkelerin, vazgeçişlerin anlamı var. Yeter ki görelim, yeter ki bize görenlerden olma hali verilmiş olsun...
Velhasıl içimde teşekkür kırıntıları var bugün... Ağzıma s... tüm kadın ve erkeklere bu dvd vesilesiyle bir kez daha teşekkür ederim, ayrıca ONLARI GÖNDERENE DE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM :))

7 yorum:

novella / विश्व dedi ki...

ben de vakti zamanında teşekkür etmiştim. ama en büyük teşekkürü, farkında olmamazı sağlayana sunmak gerekiyor değil mi?

muchka dedi ki...

Hala kızgın gördüm seni :) eder eder herkesin ciğeri en az 5 - 10 para eder ;)

`Bana sorarsan` bu söylediklerine inanırsan kızgınlığın da geçecektir.

Sıkıca kucaklıyorum seni...

Fortunata dedi ki...

TEŞEKKÜR ETTİM YA NOVELLA ONLARI GÖNDERENE VE HALİMZİ GÖRÜNÜR KILANA:)))

VALLAİH MUCHKA, CİĞERİ BEŞ PARA ETMEZ DİYE BEN DEĞİL DOKTOR DEMİŞTİ ZAMANINDA. AYRICA KIZGINLIĞIMIN YERİNDE NE ZAMANDIR YELLER ESİYOR AMA YAZIYA HEYECAN OLSUN DİYE VAR OLANI ABARTMIŞIM BESBELLİ:)))

tutsak dedi ki...

Birileri bazen o kanı beynimize sıçratacak ki beynimiz daha iyi çalışsın. Zavallılar(yani BEN) :) neye alet olduklarını bilseler yaparlar mı hiç(yani yapar mıydım , Roma yı bile yakmazdım VAlla ) Ben neymişim be abiii...
Arada hunileri takmak lazım akıllıları eğlendirmek için :)
hitunro hernedemek se bahtıma çıkan kelime doğrulamayı sizlerle de paylaşayım dedim...
SEVGİLER

guguk kuşu dedi ki...

ŞÜKÜRLERİN TEŞEKKÜRLERİN TÜMÜ RABBİMİZE. BİRGÜN BAŞIMIZA BİR SIKINTI DÜŞMÜŞSEN BİLELİM Kİ BUNUN SEBEBİ "BEN", BİRGÜN BAŞIMIZA BİR GÜZELLİK GELMİŞSE BU DA "RABBİMİZDEN" DİR. KÖTÜLÜK SANDIĞIMIZ ŞEY DE İLAÇTIR ASLINDA VE RABBİMİZ BİZİM YAPTIĞIMIZ HATA ÜZERİNDEN BİZE İNANILMAZ BİR DERS VERİR. AYNA TUTAR KARŞIMIZA, BAK, GÖR KENDİNİ DER.....EVRENDEKİ EN BÜYÜK ACI DA KENDİNİ GÖRMEKTİR....

Fortunata dedi ki...

Evet Tutsak , bir arkadaş derdi ki "akıllı olup delilerle uğraşacağıma, deli olurım akıllılar vbenimle uğraşsın" Aslında fena fikir değil:)

Fortunata dedi ki...

HAKLISIN GUGUK KUŞU, MESNEVİ DE SENİNLE AYNI FİKİRDE:)