27 Ağustos 2011 Cumartesi

MISIR ÇARŞISI'NDAKİ YENİ ÜRÜNLER: HAYAL KIRIKLIĞI VE MUZ KABUĞU

Vallahi durum bu. Mısır Çarşısı esnafını, bayram sevincini çoktaaan kaybetmiş... Hepsinde bir para kazanma telaşı, bir kabalık ve çiğliktir gitmekte... Oturup sohbet edildiğinde herkes birbirini suratsızlık ve samimiyetsizlikle suçlarken ve değişen koşullardan memnun olmadığımın söylerken, nasıl oluyor da bayram öncesi insanların içine azıcık merhamet, sevgi ve saygı gelmiyor? Biri bana açıklarsa çok sevinirim. Zira Mısır Çarşısı'ndaki çırak çocuğun 300 gr.'lık şekeri kafamıza atar gibi tezgaha fırlatıp, ne bir iyi bayramlar, ne de iyi günler demeyişini anlamakta zorlanıyorum.
Aslında ben bu ülkeyi değil, bu ülkenin geçmiş zamanlarını seviyorum. Aklımın almadığı da yabancıların burayı hala şark geleneğinin devamı olarak algılaması. Keşke... ama değil işte.
Kardeşime, "hadi Mısır Çarşısı'na gidelim bayram alışverişi yapalım" demiştim. O da "olur" dedi. Demez olaydım. Hangi dükkana girsek, lafı münasip tarafından algılayan ve sorumu dinlemeden beni başından savan adamlarla karşılaştık. Oysa ki gayet keyifli ve neşeli çıkmıştık sokağa. Bir tek Kuru Kahveci Mehmet Efendi hala aynı hızda ve terbiyedeydi... Gerisi yalan olmuş... Ama bu kadar da değil. Sultanahmet'deki şekerciler ve devamındaki Selim Usta garsonları da çileden çıkartıcıydı. Sanki aş eviymiş de biri bize iki lokma ekmek vermiş gibi çorba ve köfte aynı anda önümüze dizildi ve helva da daha köfte yerine ulaşmadan gelmişti bile. Servisin hızlısı iyi hoş ama bu işin suyunu çıkartmayı anlamak zor. Orası hep hızlı servis idi ya, bu kadarı sinirime dokundu. Neyse ki kahveyi Ayasofya'nın gölgesinde mutlu mutlu "Kimseye Etmem Şikayet" dinleyerek içtik. Gerçi sefamız pek uzun süremeden, oraya musallat olan mangal dumanı genzime kaçınca eve kadar öksürdüm ve bu halim bi tarafına bezelye batan prenses masalına karilkatür gibiydi:)
Kısacası bütün baltalamalara rağmen güzel birgün oldu. Sadece üzüldüm... Bu kadar hızlı bir yokluğa gidiş gelecekten endişelendirdi.
Ama yılmadım, bu sabah kalktım, evi toparladım ve Eda Lisa ve Leyla Nora için bayram hazırlıklarımı tamamladım. Esnaf bayramı ..tir etmiş olabilir fakat ben sevmeye devam edeceğim:)
Önemli Not. Bize gelenlere lokum ve Türk Kahvesi vereceğiz. Ayrıca nane likörümüz de var!

Hiç yorum yok: