26 Ekim 2016 Çarşamba

YOGA NİDRA -I-



 
 

Hafta sonu inzivada olacağım. Fakat tuhaftır, bu sabah başladım sanki. Etraf o kadar sessiz ki, aslında biraz tedirgin oldum... Ülkenin sessizliği huzur verici değil, aksine gerginleştiren bir hal aldığından beri, tanımlarımız, kavramlarımız değişti...
 
Ağaçların ardına saklanmış salonumda kahvemi içerek meditasyon nedir, yoga nidra ile ilişkisi nasıl kurulmuştur hakkında yazılanları okuyorum. Okudukça da ilgimi çekiyor. Bana sorarsanız çağın insanını ha dediğinde meditasyona oturtmak zor. Onun yerine bir süre konuya giriş niyetiyle yoga nidra ile ısınma turları atmayı daha makul görmeye başladım. Yoga nidra ile bildik anlamda bir uykuya geçiş yaşanmadığı halde, zihnin uyumakla uyanık olmak arasındaki tatlı çizgide uzun uzun salınması insana eğer isterse beden yükünü bir süreliğine bırakabileceğini esinliyor.  Bu sayede yapılan çalışmadan uzun saatler dinlenmişçesine gevşemiş, sinir bozukluklarını ötelemiş olarak kalkmak mümkün.
 
Ön koşullar çok sağlanabilir şeyler... Mümkünse rahat bir yere uzanarak, olmadı geniş bir koltuğa yayılmak, rahat ve pamuklu kıyafetler, tıka basa dolu olmayan bir mide... 

Denemek isteyenler bana yazsınlar lütfen, zira yoga nidra bitirme ödevim ve bir kaç deneme sürüşü yapabiliriz:)
 
Şimdi okumam lazım. Herkese güzel sabahlar!

Hiç yorum yok: