9 Ağustos 2009 Pazar

YALIKAVAK GÜNLÜĞÜ, 9 AĞUSTOS 2009 PAZAR.

Bu sabah da tıpkı dün sabah olduğu gibi 5.30 sularında uyandım. Gördüğüm acayip rüyaların etkisiyle salon penceresinin önüne kadar manasız bir yürüyüş yapıp, üzerine bir yudum su içerek yatağa döndüm.
Rüyamda etraf İngiliz ajanlarıyla doluydu. Manasız olan ise ben de ajandım! İngiliz olduklarını nasıl anladın derseniz, evlerin mimarisinden diyerek paçayı kurtaracağım.
Bütün bu hengameden sonra kapıma dayanan sevimli canavarların enerjisine direnemeyip, ikinci ve son hamlemi yaparak güne başladım.
Ben bu iki garibanın "tatil babasıyım". O da ne demek açıklayayım. Babaları Gökova'ya yelkene giden bu iki yavrucak, annelerinin kafayı yemesine neden olmasınlar diye, babalarından boşalan kadroda misafir oyuncuyum. Asıl rolüm "komşu teyze" olmakla birlikte zaman zaman "tatil annesi"* ve "tatil babası" olarak da sahnelerdeyim:))
İşin aslı onları gerçekten çok seviyorum ve bana inanılmaz iyi geliyorlar. Geçen hafta Ege ile dvd seyrederken, aniden televizyonun üzerinde duran fotoğrafa bakıp, Prusya Kralı ile yakınlığımızı biraz acayip bulduğunu söylemişti. Kardeşler böyle sarmaş dolaş poz vermezmiş. Sevgili Ege, beni bu afacanlarla yan yana görsen, sevginin bu şekline ne derdin acaba?
Bence sevgi tarifleri, tanımları ve ifade şekilllerini alt üst eden bir kavram. Ama en temel ifadesi dokunmak. Bakışlarla ve kelimelerle dokunmak safsatasından ziyade el ve kol kullanarak dokunmak. Koklamak lazım. Kucaklamak lazım. Minicik bir elin bir saniye yüzünüze değmesinin ne kadar ömür uzattığını biliyor musunuz? Basit bir yemek ve tatlı için teşekkür edildiğinde ve o tabaklarda bir lokma bile kalmadığında içinizde açan güllerden haberiniz var mı? Miiiisss gibi kokuyorlar. Güzelleştiriyorlar insanı. İyileştiriyorlar.
Bu evde, sözde ben Agi'ye destek oluyorum ama aslında tam tersi. Tüm çözümsüzlüklerden uzakta, saf huzur ve sevgiyle arınıyorum. Bol bol uyuyorum ve bol bol düşünMÜYORUM!
Tam anlamıyla olmak istediğim yerdeyim. Bendeyim.
Yukarıdaki fotoğrafta kokoşların havuz öncesi maskaralığından bir kare görüyorsunuz. Anlayacağınız üzere yazlık mazlık tanımıyorlar ve modanın sıkı takipcisi olmakta kararlılar. Gerçi anneleri ve teyzeleri fazlasıyla sade kadınlar ama bu arkadaşlarda gelecek var! İkoncan olmasalar bile stil sahibi olacakları garanti.
Unutmadan Pamuk Prenses bugün geldi. Yarın onu görmeye gideceğim. Şimdi izninizle batmakta olan güneşe ve Gusta'ya saygılarımı sunmak üzere müsade istiyorum.
*Leyla üç aylıkken ilk tatilimizi yapmıştık. O zaman garibimi benim bebeğim zannetmişlerdi. Bütün hafta top gibi kucağımda uyumuştu:))

Hiç yorum yok: