31 Mayıs 2010 Pazartesi

GAZZE


Haritadaki yerini bilmem, oradaki insanların ne yaşadıklarını hayal bile edemem... Neredeyse on yıldır gazete okumadığım ve ajans - dedem ajans derdi rahmetli... - takip etmediğim için bilgim yok kim kimi kesiyor ve kim kimi yakıyor... Ama yardım gemisini görmüştüm, biz neden burnumuzu sokuyoruz anlayamamıştım cehaletimden. Şimdi anladım. Anladım, haber okudum, ajans baktım... Eeee ne oldu? Şimdi İsrail Hükumeti farklı mı davranacak? Yoksa Gazze'deki ölü sayısı hop diye sıfıra mı düşecek? Şimdi ben ne hissetmeliyim acaba? Sahi siz ne hissediyorsunuz? Yok yok soruyu tekrar soruyorum, hatta cevaplamadan evvel fotoğrafa bakın da söyleyin: bir şey hissediyor musunuz?

6 yorum:

P_A_N dedi ki...

Herkesin ne hissettiği mevzu bahis olmamalı bence... Ben ne yapıyorum ve neredeyim kendimi aldatıyormuyum yoksa sadece avutuyormuyum... Son günlerde en çok eksikliğini hissteiğim şey "inanç" sanki...
Bazı şeyler " kol kırılır yen içinde kalır" mantığı ile yapılmalı... bir de bana göre şöyle bir gerçek var, hak yönünde atılan her adım bir şekilde doğru yöne gidecektir...

Fortunata dedi ki...

Hissettiklerinin mevzu bahis olmasını tercih etmeyenlerin yazmama ve konuşmama hakkı saklı sevgili Pan, bu konuda hiç ısrarcı değilimdir.. Bu hakka tecavüz ettiğimi sanmıyorum.
Kol kırılır yen içinde mantığına gelince, bana kalırsa bu toplumun en büyük sıkıntılarının başında gelir. Ortalık kırık kol, kırık ahlak, kırık düşünce ve kalpten geçilmezken bence bu lafın gerçek hayattaki değeri tekrar sorgulanmalı.
Ama inançsızlık konusunda ben de aynı durumdayım. Sanırım pek çok insan aynı kaderi paylaşıyor. Kimileri benim gibi yazıyor, kimileri konuşuyor, kimileri gemiyen atlayıp doğruca oraya gidiyor. Ben sadece "sen ne yapıyorsun?, ne hissediyorsun?" diye bu bloga gelme zahmetine katlanan ve düşüncelerini paylaşmak isteyenlere sormuştum.

P_A_N dedi ki...

Eyvallah can kardeşim...

NzN dedi ki...

Bir diğerinin senden benden ayrı olmadığını, özümüzde hepimizin "bir" olduğunu farkına varamadan bu girdiğimiz ters yoldan insanlık olarak çıkmamız zor.
Daha bugün yazdım.
Dedim ki:
Bu küresel intihardır. Bilinçlenmedikçe kenarında durduğumuz uçurumdan elele atlamak üzereyiz insanlık olarak...

Fortunata dedi ki...

NzN, çok haklısınız.... Ben her geçen gün hocamın ne demek istediğini daha iyi anlıyorum. Nihayet uçurumun ucundayız!

Lupelyan dedi ki...

Hissediyorum hem de yüreğimin en derinlerinde, sen ne hissettiğimi çok iyi biliyorsun arkadaşım.