28 Nisan 2010 Çarşamba

CİBİLLİYET


Padisah, Vezir'e sormus: "Egitim mi onemli, cibilliyet (soy-sop, nesep) mi?"Vezir hic dusunmeden cevap vermis: "Eğitim Padisahim".Padisah memleketin her yerinden tellallar cagirtmis ve emretmis.Tellallar memleketlerine dagilip, cagriyi tebaya iletmisler: "Duyduk duymadik demeyin, Padisah en iyi hayvan terbiyecisine 100 kese altin verecek".En iyi hayvan terbiyecisi Padisah'in huzuruna cikarilmis.Padisah hayvan terbiyecisine sormus: "Bir kediye tepsiyle servis yapmayi ne kadar zamanda ogretebilirsin?".Terbiyeci cevaplamis: "6 ayda ogretirim Hunkarim".6 ay dolmus, terbiyeci huzura alinmis.Padisah sormus: "Ogrettin mi?"Terbiyeci: "Ogrettim Hunkarim".Saray erkani toplanmis. Kedi elinde tepsi, servis yapmaya baslamis. Tam vezirin onunde durmus.Bu sirada Padisah, gulen gozlerle sormus: "Egitim mi onemli, cibillyet mi?".Vezir, Padisah'in sorusuna düşünmeden Eğitim padişahım diye cevap vermiş, Padişah cebinde hazir tuttugu fareyi ortaliga salmis. Kedi tepsiyi firlattigi gibi farenin pesinden kosmaya baslamis. Tabii, aldigi tum egitim aninda yokolmus.Padişah yine sormuş vezire Cibilliyet mi Eğitim mi diye.Vezir cevap vermis: "Cibilliyet padisahim".

2 yorum:

emili dedi ki...

Neysek oyuz.Ne kadar güzel konuşsakta,ne kadar zengin olsakta,burnumuz kaf dağında da olsa herşey bir fareyi görene kadar.Ya olduğun gibi görün,ya da göründüğün gibi ol.

Fortunata dedi ki...

Kesinlikle sevgili Emili.