3 Kasım 2016 Perşembe

YOGA NIDRA VOL.II

 
 
Kadim bilgi içinde keşifler yapmak ve her farkındalığın ardından, "ben bunu nasıl koruyacağım şimdi?" diyerek endişeye kapılmak bana sorsanız tipik şehirli insan davranışı derim.
Mesela annem tam olarak böyle davranır; daha evi temizlerken kirlenmesinden endişelenir.... Adı lazım olmayan bir dostum ise çuvalla para kazanırken, ya işler kötü giderse senaryosunu çıkartıp çıkartıp okur....
 
Ben.... Ben de o topluluğun bir üyesiyim ama bir farkla; olan bitende bir terslik olduğunu hisseden, çıkışı bulamadığı için öfkeden köpüren üyesi...
 
Önümüzde her daim kapılar var. Sağımız solumuz okumadığımız mesajlarla dolu. Hayat yüz kere, bin kere ihtiyaçlarımızı karşılarken biz neden göremiyoruz? Bizi duymaktan alıkoyan kim?
Acaba insan kurban psikolojisi içindeki konforunu bırakmaktan mı çekinir? Zira bildik bir yolda sızlanmak, hele ki dinleyiciniz varsa, bilinmedik patikalarda ter dökmekten konforludur....
 
Yoga herkese göre değil diyor hocam, haklı. Herkes deneyebilir ve faydalanabilir. Ancak her basamağına ereceksin ve orada oluşunu anlamlandırabileceksin diye bir kural yok.
 
Bu yol maceralı mıdır?
Evet.
Bildik iç ve dış tarihle örtüşür mü?
Evet!
Acı verir mi?
Evet...
 
Yine de her öğrendiğimle kanatlarıma bir tüy daha eklendiğini hissetmek ve bu hayatta olamasa bile birgün belki onlarca hayat sonra, tüyler tastamam olduğunda hepsini yolup uçabileceğime inanmak tüm bunlara değer..
 
Şimdilerde favorim YOGA NİDRA. Her uygulamada nasıl da işe yaradığını deneyimliyorum. İnsanların paylaşımları bana bir kez daha çemberin gücünü hatırlatıyor. Işığın, şefkatin iyileştirici varlığı... Dayanışmanın ve "seni anlıyorum" bakışının eşsiz sıcaklığı...
 
Zor hayatlarımızda sıkışıp soluksuz kalan ruha açılan bir pencere... hayatın içinde acı ve tatlı anlara yolculuk şansı... kendimize sormaya cesaret edemediğimiz soruların cevabı... Veda şansı... Hoş geldin müziği... İç savaşlara ateşkes..
 
Bütün bu deneyimler için tek ihtiyaç gevşemek. Gevşemeyi öğrenmek ve sonunda ustamın dediği gibi gevşemenin kendisi olmak!
 
 
 
 
Yoga Nidra... Bana sorarsanız sınırlı deneyimimle cevaplıyorum: içeriye doğru ve aynı anda dışarıya doğru açılabilen yumuşacık bir kapı...

Hiç yorum yok: