3 Eylül 2009 Perşembe

KİBRİTÇİ KIZ MASALINDA SON NOKTA

Bundan çok uzun yıllar önce okuduğum bir masaldı Kibritçi Kız. Buz gibi karlı bir Noel gecesinde satamadığı son kibritleri yakarak ısınmaya çalışmış ve donmak üzereyken gördüğü rüyaların etkisiyle, dudağında takılı kalan küçük bir gülümsemeyle ölmüştü. Çok etkilenmiştim. Yine de epeyce uzun bir zaman bu masalı hiç düşünmedim. Hayatımın masalı değildi. Fakat hayatımdaki birinin masalıydı.... Ben Kibritçi Kız'dan kaçamadım!
Ömrümün kayda değer bir bölümünü ona güzel anlar yaşatmak için harcadıysam da onu içimdeki ölümünden koruyamadım. Trajik şeylere sevdalı yapısıyla mücadele edemedim. Bütün emeklerim basit birer rüya olmaktan öteye geçemedi... Hayattan çok ölüme bağlı olan bir insanı ikna etmek sevdasından nihayet vazgeçtim. Özetle ben vazgeçtim Kibritçi Kız'dan. Onu bıraktım. Onunla mutluyMUş gibi yaşamaktan sıkıldım. Kendimi bütün MİŞ, MUŞ, MİŞ'lerden azad ettim! Artık gerisi ona kalmış; isterse rüyalarından birinin içine girer ve donmaktan kurtulur - çünkü bunu isteyen herkes yapabilir - ama istemezse de ...

Ben kimsenin kurtarıcısı değilim. İsterdim ama değilim. O kadar güçlü değilim... Ayrıca kimsenin beni kurtarmasını da beklemiyorum. O kadar zayıf da değilim...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

İstanbul'a gelince gerçek dünya ile karşılaştın sanırım:)
Ne güzeldi değil mi, parmak arası terlikle dolaşmak. İstediğin sebzeyi ve meyvayı seçmek. Giyim konusunda bir kural olmadan yaşamak. Evet Ege bir masal diyarıdır. Hatta bir Ütopya'dır. Biz neden hala terkedemiyoruz sanıyorsun bu diyarı? Aramızda Kaf dağı varda ondan:))

Adsız dedi ki...

anlattığından şunu anladım'Bir kör bir körü kurtarmak isterse ikiside çukura yuvarlanır'.doğru mu anlamışım????

JoA dedi ki...

bence sen çok güzel bir yoldasın canım fortunata. yüklerini atmadan kendi ağırlığını anlayamaz insan çünkü. ve kimsenin kimseye bunu yapmaya hakkı yok. kendine bile...

kelebeklerözgürdür dedi ki...

joa çok güzel demiş. aynısından benden de al bir o kadar :)

kendinde kararlı olduğunu görmek ne kadar hoşuma gidiyor bir bilsen elvanus...sana bir haller oldu ya...bu hallerini çok sevdim ben....

:) öpüyorum "daha zengin, daha iyi, daha evli" yanaklarından :)))

Fortunata dedi ki...

Sevgili Creep,
Gerçek ve gerçek olmayan tüm dünyalardan sana kucak dolusu sevgiler...

Sevgili Eczahaneci,
Anlaşınızıla ilgili hiç bir zaman şüphem olmamıştı zaten:))) Sevgilerimle...

JoA,
"yoldayız" ben yalnız gitmiyorum, bu serüvende beraberiz:))

Canım Külkedisi,
Daha zengin, daha iyi ve daha evli hayatımda kocaman ve rahat bir oda ayırdım sana. Yalnız duvarları ne renge boyayalım karar vermedim. İstersen hayal etmeye başla! Bakarsın aniden gerçek olur:))