24 Şubat 2010 Çarşamba

MÜMKÜNSE BAHARDA ÖLSEM?


Bizim aile kış cenazelerini sever. Sevdiğim herkes kış aylarında öldü. Babam, dedem, ninem, kuzenim... Bir tek Burhan Amca harika bir Nisan sabahında sevgilisinin kollarında gitti buralardan. Resim gibi bir gündü ve ona çok yakışmıştı baharda ölmek.


Ben de kendim için bir bahar cenazesi isterim doğrusu. Erguvanlar boğazı istila etmiş ve havada taze toprak kokusu varken. Hatta mümkünse yağmur, herkesin gözyaşlarını saklamış, herkesin gönlünü tazelemişken...


Eskiden bir de camii hayalim vardı ama meshebim ve meşrebim değiştiğinden beri camii konusunda kafam karıştı. Fakat yine de boğazın kıyısındaki kırmızı camiiyi istiyorum galiba. Muse yerini biliyor:) Oradan erguvanlar öyle güzel görünüyor ki...


Cenazeme iyi giyinip gelin lütfen. Kıçınızda kot, saç baş permürde ve ağlayan yüzlerle hatırlamak istemiyorum kimseleri. İstediğiniz kadar ağlayın ama ağıt yakmayın. Cenazemde ağlayıcı kadınlar istemiyorum... Söz veriyorum kalan ömrümü çok iyi yaşayacağım ve ardımdan "çok iyi yaşadı, Allah orada huzur versin" dedirteceğim. Bu yüzden fazla üzülmeyeceksiniz. Söz veriyorum.


Sonra mutlaka Hacı Bekir'den mevlid şekeri yaptırın. İçinde gül lokumu ve karanfilli akide şekeri de olsun. Aysel'im halleder bu işleri. Zevklidir O. Bütün gece Mesnevi okunsun evimde. Beni seven herkes bir bölüm okusun bu güzel kitaptan. Bir tek Kuyumcu ve Cariye'nin masalını istemiyorum. O masala ihtiyacım kalmadı artık. Cariye gerçek sevgiliyi gördü.


Misafirlere Türk kahvesi ve nane likörü ikram edin tavuk pilavdan sonra. Helva vermeyi de ihmal etmeyin. Ah ya, ben bu helvadan yiyemeyeceğim değil mi? Heyhat!


Pe re ja kolonyalar lütfen unutulmasın. Benim evimdeki eski şişeyi kullanın. Ayrıca lütfen tabutun üzerine yeşil örtü serilmesin. Bordo olsun örtüm. Üzerinde de çifte Vav olsun sadece. Zaten ben örtüyü hazır etmiş olurum.


Sakın gömerken tabutumdan çıkartmayın beni!! Böceklerden çok korkuyorum. Ayrıca aşağıya inerken yanımda Muse, Burhan ve Prusya Kralı'nı istiyorum. Bana başka kimse dokunmasın.

9 yorum:

berrin dedi ki...

ölüm uzaktan bakıldıgında çok kolay gibi gelse de,inan ki çok zorcanım benim..annemi kaybettim 2 yıl önce.gitmesini 2 gün bekledim başında.gitme dedim,beni yapayalnız bırakma dedim dinlemedi..bir de baktım ki gitmiş..arkasında kocaman bir boşluk ve her aklıma düştügünde gözlerime üşüşen damlalarla bırakmış beni.

P_A_N dedi ki...

Sema'da pamuk şekeri gibi bembeyaz bulutlar, kısa bir bahar yıkasın seni uğurlamaya gelen herkesi. sonra hafif bir rüzgar alsın yürklerideki tüm ağırlıkları ve yüzlerimize tatlı bir gülümseme yayılsın. Güzel bir dönüş yolculuğun başlangıçı gibi olsun o gün, yani ölmak için güzel bir gün olsun can kardeşim.

Selametle

JoA dedi ki...

gri inci kolyemi bile takarım. ama sen yine de mümkünse ölme bu aralar:) daha gezi yapacağız.

Fortunata dedi ki...

Sevgili Berrin,
Ölüm hiç kolay değil... Uzak hiç değil. Yaşadığın şeyin ne kadar zor olduğunu biliyorum. Anlıyorum. Annemi kaybetmek fikri rüyamda bile beni çıldırtmaya yetiyor. Acısı korkunç olacak şüphesiz. Yine de şiddetle Mesneviokumanı öneririm. Acını azaltmaz elbette, ölümün boşluğunu da yok edemez ama baktığın yeri mutlaka değiştirecektir.

P_A_N,
Amin efendim. Bak gelmezsen darılırım:)))

Canım JOA,
Ölen kim yahu. Ben sadece talimatname bıraktım:) Ama gezilerden birine inci kolyeni yak da gel ne olur:)

JoA dedi ki...

ben de talimatname bıraktım:))

geziye inci kolye mi? yapma fortunata, benim nasıl bir tip olduğumu gayet iyi biliyorsun bence:) ama bir düşündüm de, senin için yaparım yahu, nolcek.

Fortunata dedi ki...

İşte bu! Kolyeyi taktın saydım ben:)Öpüyorum!

Enis Diker dedi ki...

Ölüm âsude bahar ülkesidir bir rinde;
Gönlü her yerde buhurdan gibi yıllarca tüter.

demişler :)) de kimdir bu rindler , nerde oturur nerde kalkarlar:) bulsak takılacaz peşlerine.

Fortunata dedi ki...

Enis Bey,
Ah diyorum ve susuyorum...

kali dedi ki...

hrmph...
düşündüm de ben de,
ben 8-15 ağustos civarlarında öleyim mümkünse,
ölmeden öncede 20-22 kilo alayım.

taşımaya çalışan insanlar da göbeklerinden ter gelirken
ulan i'nenin dirisinden kurtulduk ölüsünden çektiğimize bak desinler

amin!