20 Haziran 2008 Cuma

Hayaletler...


I.

Sabah aynada çillerime bakarken ve bu yaz amma çabuk çıktılar diye hayıflanırken, biri pıt diye yere düştü. Eğildim ve aldım yere düşen çilimi. Fakat lavabonun altında saklanmış bir saç teli yapıştı parmağıma. Baktım bana ait değil; uzun, başka bir rengi var. Kalın ve güçlü bir saç teli.
Elimdeki saçla yatak odasına gittim. Tam bak ne buldum diyecektim ki, düşürdüm onu. Daha sonra aradıysam da bulamadım...

II.

Erken kalktım bu sabah. İyi uyumuş insanların neşesi vardı yüzümde. Kahve yapmak için mutfağa giderken duvarları "mor"a boyanmış odanın önünden geçtim. Sanki bir ses duymuştum, geri geri yürüdüm ve odadan içeri girdim. Ses, bir ajandadan geliyordu; Ece Ajandası, sene bilmem kaç? Dahil olmadığım zamanların şarkılarını mırıldanıyordu. Açtım. Sustu. Sustum.

III.

Ağlayan adama baktım, yaşlarından birini elime aldım. Avucumu ıslatan bir tek damlada, hesaplaşılamamış gözlerin hayaleti içimi ürpertti. Cd de çalan neydi?

"........ you only see what your eyes want to see
how can life be what you want it to be
you're frozen when your heart's not open
you're so consumed with how much you get
you waste your time with hate and regret
you're broken when your heart's not open
mmmmmm, if i could melt your heart
mmmmmm, we'd never be apart
mmmmmm, give yourself to me
mmmmmm, you hold the key
now there's no point in placing the blame
and you should know i suffer the same
if I lose you my heart will be broken
love is a bird, she needs to fly
let all the hurt inside of you die
you're frozen when your heart's not open
if i could melt your heart..."

Uyudum.

IV.
Uyandım. İçimdeki cd cevap verdi:

" ...You think that I cant live without your love
You'll see, You think I cant go on another day.
You think I have nothing Without you by my side,
You'll see Somehow, some way
You think that I can never laugh again
You'll see,You think that you destroyed my faith in love.
You think after all you ve done
I'll never find my way back home,
You'll seeSomehow, someday
All by myself I dont need anyone at all
I know I'll surviveI know Ill stay alive,
All on my own I dont need anyone this time
It will be mineNo one can take it from me
You'll see You think that you are strong, but you are weak
You'll see,It takes more strength to cry, admit defeat.
I have truth on my side,You only have deceit
You'll see, somehow, someday
All by myself I dont need anyone at all
I know I'll survive I know I'll stay alive,
I'll stand on my own I wont need anyone this time
It will be mine No one can take it from meYoull see
You'll see, you'll see You'll see, mmmm, mmmm...."

Hiç yorum yok: