16 Temmuz 2010 Cuma

BİR ASHRAM GÜNÜNÜN ARDINDAN...

Başkalarını bilen zekidir
Kendini bilen, aydınlanmıştır
Başkalarını alteden cüsselidir
Kendini alt eden güçlüdür
Yok olmadan ölebilen, uzun ömürlü olur…
Bakın şu zengin giysililere
Şu keskin kılıç taşıyanlara
Doyasıya yiyip içenlere
İhtiyaçlarından fazlasına sahip olanlara
Buna hırsızların yolları denir
Bu yol değildir.
Bilen konuşmaz
Konuşan bilmez
Bütün geçitleri yasakla
Bütün açıkları kapa
Bütün keskinlikleri körelt
Bütün düğümleri çöz
Her şeyi birbirine kat
Sır olan niyet, işte buradadır
Sen ona yaklaşamazsın…
Yasaklar ve tabular ne kadar çoğalırsa
Halk da o kadar fakirleşir
Keskin silahların adedi çoğaldıkça
Düzensizlik de o kadar artar
Zeka seviyesi yükseldikçe
Garip şeyler de o kadar çoğalır
Yasalar çoğaldıkça
Hırsızların sayısı da o kadar kabarır…
Bilge kişi, yaralamadan tedavi eder
Kırmadan uyarır
Azarlamadan düzeltir
Kibirlenmeden aydınlatır…

Leo tzu

4 yorum:

guguk kuşu dedi ki...

"Bilge kişi, yaralamadan tedavi eder
Kırmadan uyarır
Azarlamadan düzeltir
Kibirlenmeden aydınlatır…"
Heyttt be 2 dk önce bunu düşündüm ve birine söyledim. Harikasın Fortunata paylaşıma devam.

Fortunata dedi ki...

Sevgili Guguk kuşu az evvel Kung fu panda'yı seyrettim. Lütfen sende izle, bayıldım:))))Sonra konusuruz hakkında.

guguk kuşu dedi ki...

tamammmm seyredelim, ne güzel olur.

guguk kuşu dedi ki...

fortunatacım ben aslında kungfu pandayı seyretmiştim.Kendi benliğini arayan ama kendi harika özelliğinin farkında olmayıp hep başka karakterlere özenen sonunda kendi benliğini bulan panda değilmiydi o? demekki tekrar seyretme zamanı gelmiş. seninle konuşmak daha bir güzel olacak.