4 Mayıs 2011 Çarşamba

BİR FİNCAN KEYİF VER KENDİNE


Gitmelisin sayın İstanbullu. Sen "hay Allah erguvan seyredecek yer yok!" diye mızıklanırken Bitlis, Tunceli, Kastamonu, Uşak ve benzeri illerimizden gelmiş kardeşlerimiz boğazın kıysındaki korularda keyif yapıyorlar. Ve inanır mısın, hala bülbül sesi duyuluyor! Renkler nefis... Kahvenin kağıt bardakta geliyor olması üzücü ama içtiği yüz fincanın doksandokuzunu kapatan insanlarız biz. Ne yapsın adamlar? İki yüz tane fincan mı satın alsınlar? Ha, ben asla kağıt fincan istemem dersen, azıcık daha ilerle, bak Beylerbeyi Sarayı'nda fincanla veriyorlar kahveyi. Eğer orayı kalabalık bulursan birazcık daha ilerle al sana Adile Sultan'ın terasında kahve keyfi ya da Küçüksu Kasrı'nda! Diyeceğim o ki, git de erguvanlara bak! Yakında bu muhteşem rengi sadece belediye otobüslerinde göreceksin!
Bütün bu anlattıklarıma zamansızlıkla karşılık veriyorsan hiç olmazsa Beşiktaş'a yolun düştüğünde Saray Kolleksiyonları Müzesi'ne bir uğra da TÜM ZAMANLARIN HATIRINA SARAYDA BİR FİNCAN KAHVE sergisinin tadını çıkart. Sadece bir lira. Yani pahalı olduğunu da söyleyemezsin. Üstelik o bir lira içeride içeceğin kahve için.
Cumartesi günü de malum boğaz yarışı var. Dolmabahçe'ye gidip seyredebilirsin, kimbilir belki sana el sallarım?

5 yorum:

pelinpembesi dedi ki...

şimdi bloguna rastladım ,haftasonu eşimle ist keyfi yapacağız.önerini alıyorum..
buket

pelinpembesi dedi ki...

yine ben.. ist dışından geleceğimiiz için müzenin tam yerini yazarmısın?

Fortunata dedi ki...

Merhaba Buket, müze Beşiktaş Akaretler'in tam karşısında sayılır. Şampiyon Kokoreç'in karşısı da diyebiliriz. Işıklardan sahil tarafına geçtiğinde köşede taş binayı göreceksin:) Bakalım beğenecek misiniz?

emili dedi ki...

Merhaba,sayenizde öğrendiğim bu sergiyi ziyaret ettim.Gerçekten çok güzeldi.Osmanlı'nın kahveye ne kadar önem verdiğini öğrenmiş oldum.Teşekkürler

Fortunata dedi ki...

Emili, ne kadar sevindim gidip beğenmiş olmanıza:) Sevgilerimle...