4 Eylül 2020 Cuma

külli ve cuzzi






Bilirkişilerden biri dedi ki, "gezegenin bir sınavı var eyvallah da, bir de sizin sınavınız var..." Hımmm. Sınavı vermek için önce soruyu bulmak, okumak gerekir di mi? Peki soruyu nasıl bulacağız? "Dönüp dolaşıp tosladığın neyse soru da odur, sınav da dedi" zat-ı şahaneleri!

Benim meselem basit. Sorum  ve cevabım cüzzi ve külli meselesinde.  Ben nerede başlıyor ve bitiyorum, nerede akışla itişiyor, nerede eyvallah kafasına geçiyorum bunu görmeliyim. Soruyu buldum ya, sınav cepte sandım!

Nah cepte! 

Elli yıllık ego, onca yalanıp yutulan kitap, halledilmiş iş ve hepsine bir anda nanik? Yooo bu öyle insanın ha dediğinde geceden sabaha yoluna koyabileceği bir şey değil. Öyle bir hal ki, niyetle başlayan ve kimbilir belki de bu hayatta natamam olarak kalacak bir serüven!

Bildiğim, anladığımı sandığım şey ise şu, eksik parçalarımın bana doğru çekilmeye başladığı. Niyetim ve farkındalığım mıknatıs etkisi yarattı! Zorlandığım, tek başıma halletmem gerektiğini düşündüğüm bu derin meselemde yalnız bırakılmayacağımı sezdim! Benimle aynı yerden yaralanmış, dolayısıyla benzer şifalanma süreçlerinde olan insanlar var. Kedilerin birbirini temizlediği gibi,  birbirimizi iyileştirirken, bütündeki yerimizi, büyük ve küçük arasındaki uyumu görebileceğiz, bunu bildiğim an rahatladım.

Bu tek başıma olmama hali bana çok iyi geldi. Cüzzi ve külli meselesi bir hare gibi çevreledi başımı. Sorular anlamlandı, ilişkiler ve o görünmez iplikçikler daha bir görünür, yerini bulur oldu. Elbise değiştirir gibi değiştirdim umutsuzluğumla, kabulün yerini.

İrade, amaç, misyon, Adının ne olduğu da önemli değil. Hissettirdiği şey çok daha kıymetli. 
Diyeceğim o ki, bu sabah dün sabahın aynısı değil. Hiçbir sabah bir diğerinin aynısı değildi, sadece ben göremiyordum....  Her nefesin, her bakışın, her hareketin anlamı derinleştikçe, bir ömür birkaç hayatlık olabiliyormuş. Anlar birkaç ömürlük dopdolu yaşanabilirmiş... 

Tuzlu suyun gücü, kirpilerin selamı, kediler ve kimbilir daha görmeye hazır oldukça önüme çıkacak neler neler var şu ahir ömrümde...


Hiç yorum yok: