6 Ağustos 2022 Cumartesi

AYASOFYA

 

Günaydın,

Tarihi yarımadayı özleyerek uyandım bu sabah. Galiba için için sonbahar bekliyorum, yaprakların rengi döner dönmez soluğu oralarda alacağım. Çok seviyorum İstanbul'u. Bin kere canına okunsa, her sokağı işgal edilse, binaları yerle bir edilse de seviyorum.

Ayasofya'yı son ziyaretim korkunçtu. Zemine döşenen halı çok canımı sıktı. Her binaya yapılana sustum ama orası kırmızı çizgimmiş... Çaresizce izlemek moralimi bozdu.

Bütün bunlar unutulamayan hatıralar ve fazla okumanın gazabı. Aile köklerimin oralarda olması ve üzerine İstanbul Üniversitesi, beni kentin dokusu ve tarihi hakkında fazla duyarlı yaptı. İnsan sever gibi sevdim şehri. Kah özledim, kah darıldım. Gittim, terk ettim, döndüm. Küstüm. 

Ne bileyim işte, bu sabah Ayasofya var zihnimde, İstanbul özleyerek uyandım.

Hiç yorum yok: