21 Haziran 2024 Cuma

....THAT COULD FLY


Dayatmalardan, sözde iyilik adına yapılan düzenlemelerden, kimbilir belki de insanlığın mütemadiyen sürü halinde yaşamak istemesinden hiç haz etmiyorum. Duygum kişisel memnuniyetsizlikle sınırlı da değil, Dünya Tarihi'ne bakınca birlikte, elbirliğiyle ortaya konan çok az iyi iş olduğunu görüyorum.  Etrafımdakilerin çoğu hır gür ve haklılık, kazanç, menfaat uğruna ziyan olmuş hayatlar. 

Çekirdek ne ise kabuk da o oluyor. 

İçten içe özgün olmayı arzulayan herkesin tıpkı sürüde olanlar gibi ortak kaderi var, yalnızlaştırılıyorlar. Bir dönem dehalarıyla, yetenekleri ve ortaya koyduklarıyla parlasalar, alkışlansalar ve kabul edilmişcesine kıymet görseler de filmin sonu hep aynı; intihar, münzevilik, taşlanma veya yoksulluk.

Herkes uçsuz bucaksız gökyüzünde süzülmeyi arzularken, bunu başaranlara, kanatlarını fark edip yükselenlere önce sanki bizden çok farklılarmış gibi tanrı muamelesi yapıyor, sonra ilk fırsatta tek tek yoluyoruz kanatlarını. İnsanın doğası iyi değil. Son yapılan antropolojik araştırmaların açıkça ortaya koyduğu gibi ( Burhan bahsedince baktım ve inanamadım ) biz homo sapiens, neanderthalleri yok ettik! 

Habil ve Kabil olayı buradan gelen bir mit belki?

Bu sabah avucumda kahve kupasının sıcaklığı, zihnimde önümüzdeki günlerde yapmam gerekenlerin listesi ve hesabımdaki sınırlı parayı düşünerek başlıyorum güne. Aynada kürek kemiklerime bakıyorum, bir zamanlar kanatlarım olduğunu, hiç kullanmasam bile hala orada olduklarını düşünmek hoşuma gidiyor. Sonra tekrar balkona dönüp El Greco'nun tablolarını anlatan kitaba bakıyorum. Bizans hayranı Giritli. Kalk sen Venedik'e git, oradan İspanya'ya geç ve Avrupa sanatını yön ver! Allah aşkına bu işler iki ayakla, sürüye dahil olarak yapılacak işler mi? Olamaaazzzz. Elbette El Greco da insanın, homosapiens'in kanatlı versiyonuydu; Homo sapiens that could fly*

Yaş almak kelimenin her anlamıyla ağırlaşmak demekmiş. Kiloda, hareket etme becerisinde ve hatta hissedip düşünmekte yavaşlamak ve ağırlaşmakmış... İnsan bu amansız yükten yalnızca bir çift kanatla firar edebilir ki o da kanatlarını yoldurmadıysa, yolmadıysa ve olduklarına inanırsa:)


* uçabilen




Hiç yorum yok: